نگاه مردم یا نگاه خدا؟

نگاه مردم یا نگاه خدا؟

 

فیلم جلسه دوم:

 

 

صوت جلسه دوم:

 

متن جلسه دوم:

بسم الله الرحمن الرحیم
کارشناس: استاد پوراحمد خمینی
عنوان: نگاه مردم یا نگاه خدا؟

بعضی ها می گویند: اگر فرزند بیاوریم، جواب حرف مردم را چه باید بدهیم؟! مثلا دو فرزند دارم اگر بخواهم یک فرزند دیگر هم بیاورم اولین نفری که حرف می زند مادر و خواهرم هستند. و می گویند: ای بابا چه خبر است….
این سوالی است که خیلی از ما بخاطر اینکه کمی هم اعتماد به نفس پایینی داریم با آن برخورد می کنیم. خیلی از پدر و مادرها می دانند که کار درست چیست و اعتقاد و باور هم دارند که کار درست کدام است و الآن وظیفه شان فرزندآوری است اما از ترس حرف مردم حاضر نیستند که اقدام به این کار کنند و از خداوند متعال طلب فرزند کنند و همین موضوع باعث شده که سال به سال سن پدر و مادر بالا برود مخصوصا مادر و امکان فرزندآوری را نداشته باشد.
یک آقایی از اهل کوفه به امام حسین (ع) نامه می نویسند و می گویند: آقا جان، مرا به خیر دنیا و آخرت آگاه کن؟
امام حسین (ع) در پاسخ به این نامه می فرمایند: بسم الله الرحمن الرحیم، اما بعد…. همانا کسی که رضایت خدا را به قیمت خشم مردم بدست می آورد خداوند او را از مردم کفایت و هر کسی که رضایت مردم را به قیمت خشم خداوند طلب کند خداوند او را به مردم واگذار خواهد کرد. والسلام
یعنی اگر همه دغدغه ی من بشود حرف مردم به قیمت اینکه حرف خدا را زمین بگذاریم، خداوند هم مرا به همان مردم واگذار خواهد کرد اما اگر حرف خدا برای من ملاک شد و برای ما مهم نبود که مردم چه می گویند، چون می دانیم که مردم تحث هر شرایطی هر کاری که کنیم حرف می زنند و مهم این است که بدانیم کار درست چیست و اثرات فرزندآوری برای خودمان و همسرمان و جامعه چیست و این نکته ای است که باید مورد توجه قرار بدهیم و آنرا به تأخیر نیندازیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.