انفجار پیری جمعیت

فیلم جلسه هشتم:

 

 

صوت جلسه هشتم:

 

 

متن جلسه هشتم:

بسم الله الرحمن الرحیم
کارشناس: استاد پوراحمد خمینی
عنوان: انفجار پیری جمعیت

از دوران بچگی و کودکی خیلی به ما گفتند که کشور ژاپن خیلی پیشرفته است، تلفن های پاناسونیک و کامپیوتر و لوازم و تکنولوژی بسیار بالایی دارد. هر آن چیزی که به ذهن ما برسد از قدیم می گفتند که جنس ژاپنی بخرید.
اما لازم است که بدانید همین ژاپنی که در خیلی از مسائل پیشرفته شده است نسبت به موضوع پیری و جوانی جمعیت توجه نداشته، امروز با مشکل انفجار پیری جمعیت مواچه شده است. کشوری که امروز ۱۲۷ میلیون جمعیت دارد اما طی ۳۰ سال آینده تبدیل به ۸۹ میلیون نفر می شود. که ۴۰ درصد آن ۸۹ میلیون هم پیر هستند. این یعنی: فاجعه! کشوری که جزء پیرترین کشورهای جهان است. همین الآن در کشور ژاپن یک میلیون موقعیت شغلی وجود دارد که نیرو ندارند که آن کارها را انجام بدهد. یعنی خالی مانده است….
همین الآن از کشورهایی مثل اندونزی و … نیرو به عنوان پرستار وارد می کنند که در خانه های سالمندان از بیماران و سالمندان خودشان پرستاری و نگهداری کنند. این یعنی: بحران!
دیری نخواهد پایید که این ها بخاطر امنیت کشورشان هم باید نیرو وارد کنند. این اثر پیری جمعیت است.
باید نگاهی به اطرافیان خودمان بیندازیم که بتوانیم ببینیم چه می گذرد. همین کشورهای نزدیک ما در چه وضعیتی هستند. پیری جمعیت واقعا جدی است.
به قول مقام معظم رهبری طی ۱۵ سال آینده اگر به فکر بودیم می توانیم جبران کنیم و مانع بشویم از اینکه کشور و انقلاب ما گرفتار پیری جمعیت بشود ولی اگر توجه نکنیم و مانع بشویم که فرزند بیاوریم و جهاد کنیم فردای قیامت باید جوابگو باشیم. به هر دلیلی که بوده باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.