از جوانی و عملکرد ما سوال خواهد شد!‌

فیلم جلسه پنجم:

 

صوت جلسه پنجم:

 

متن جلسه پنجم:

بسم الله الرحمن الرحیم
کارشناس: استاد پوراحمد خمینی
عنوان: از جوانی و عملکرد ما سوال خواهد شد!‌

به نظر شما در روز قیامت از ما چه سوالی می شود؟
قطعا بر مبنای آیات و روایاتی که وجود دارد از جوانی و عملکرد ما سوال می شود.
آقای محترم، خانم محترم؛ شما فلان قدر از خداوند متعال عمر گرفتید و در این دنیا زندگی کردید حالا چه با خودت آوردی! فقط همین که یک زندگی داشته باشیم، خانه ای و حقوقی و رفت و آمدی و لذتی…!!!
آیا واقعا وظیفه ما در این دنیا این است که فقط زندگی کنیم، در آرامش و آسایش کامل؟ این که نشد، فردای قیامت از ما سوال می شود آقای محترم تو اگر ادعای انقلابی گری داشتی و ادعای ولایتمداری داشتی، چه کردی؟
الآن که ولایت فقیه دستور به ازدیاد نسل مومن داده است، شما چه کردید؟
این نکته مهمی است. فردای قیامت اگر از ما سوال کنند که چه کردید بعضی از ما پاسخی نداریم. می رویم و سر صف می ایستیم و نوبت که می خواهد بشود دائم دنبال این بهانه هستیم که عقب تر برویم چون پاسخی نداریم که بدهیم. یا اگر سوال می شود یک نگاهی می اندازیم به مردم و می گوییم همین ها می گفتند:
ای بابا چه خبره
چند تا، زیاده
چرا این قدر به خودت سختی می دهید
بخاطر حرف مردم فرزندآوری را عقب انداختیم به این علت که مسخره نشویم. بخاطر این که دیگران من را جزء اقلیت قرار ندهند و بگویند تو هم جزء این ها هستی!
فردای قیامت اگر از ما سوال بشود پاسخی نخواهیم داشت. باید به عنوان پدر یا مادر پاسخ داشته باشیم. این نکته ای هست که ممکن است یک زمانی یاد ما بیفتد که دیگر کار از کار گذشته است… ناگهان بانگی برآمد خواجه مُرد…. فرصت تمام می شود و می پرسند که چه کردیم؟
نائب امام زمان (عج) دستور داده است و باید ببینیم که چه کردیم؟ و اگر به فکر نباشیم در ۲۰ سال آینده دچار انفجار پیری جمعیت خواهیم شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.