ازدواج برای تغییر همسر ممنوع

فیلم جلسه هفتم:

 

 

صوت جلسه هفتم:

 

 

متن جلسه هفتم:

بسم الله الرحمن الرحیم
کارشناس: استاد پوراحمد خمینی
عنوان: ازدواج برای تغییر همسر ممنوع

برخی از آقایان و خانم ها وقتی می خواهند وارد زندگی مشترک بشوند یک حس توانمندی در خودشان احساس می کنند و فکر می کنند اگر به هر حال در ایمان خودشان قوی هستند یا قدرت زیادی دارند به لطف الهی می توانند با انتخابی که انجام می دهند طرف مقابل خودشان را هم درمان کنند. لذا توجهی به کفیت نمی شود.
یک خانم مومن متدین اهل توجه به دستگاه اهل بیت (ع) یک آقایی را انتخاب می کند که اصلا اهل نماز نیست به خاطر اینکه این آقا بشدت به این خانم علاقه مند است. چرا؟ چون این خانم با خودش فکر میکند که مهم عشق و محبت است همین که او مرا دوست دارد یعنی من میتوانم او را تغییر بدهم. اما این اشتباه است. اشتباه راهبردی است.
خیالتان را راحت کنیم:
اگر قرار است کسی با این نگاه وارد به زندگی مشترک بشود که من این آقا را تغییر می دهم و درمان می کنم او را یا خانم را تغییر می دهم و هرآن چیزی که شما تصور کنید، نوع این نگاه، نگاه باطلی است. دختر و پسر باید اولویت های یکدیگر را مورد بررسی قرار بدهند و اگر در معیارهای درجه یک با هم کفیت وجود داشت پیش بروند اما اگر معیارهای درجه یک خودشان این اولویت وجود نداشت آن موقع این پیش رفتن به ضرر آنها تمام خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.