جهاد فرزندآوری(‌قسمت دوم)

فیلم جلسه چهارم:

 

صوت جلسه چهارم:

 

متن جلسه چهارم:

بسم الله الرحمن الرحیم
کارشناس: استاد پوراحمد خمینی
عنوان: جهاد فرزندآوری(‌قسمت دوم)

یک چند سالی به عقب برویم (حدود ۳۰ الی ۴۰ سال گذشته) زمانی که درگیر جنگ هشت ساله یا دفاع مقدس هشت ساله بودیم.
مادران آن زمان فرزندان خودشان را که همه ما می دانیم عشق به فرزند یعنی چه و هیچ پدر و مادری حاضر نیست که فرزندش به سختی بیفتد و حتی تب کند و بیمار بشود، اما مادران جامعه ما، مادرانی بودند که این جگرگوشه ها و میوه های دل خودشان را با دستان خودشان راهی جبهه های جنگ کردند، پا بر روی دل خودشان گذاشتند، فرزندانشان را راهی جبهه حق علیه باطل کردند و چندصد هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد. اما امروز یک مقداری تفاوت کرده است. امروز جنگ به آن معنا وجود ندارد که بخواهیم فرزندمان را تقدیم انقلاب و امام زمان (عج) بکنیم. امروز مُدل جنگ تفاوت کرده است. امروز خودمان باید وارد میدان بشویم، زحمت بکشیم و وارد جهادی بشویم به نام جهاد فرزندآوری، جهاد فرزندپروری…
امروز این است. لازم نیست که بلند بشویم و برویم کنار مرز با اسلحه بایستیم که دشمن وجبی را نتواند بگیرد، امروز دشمن سرمایه گذاری کرده است که نسل جوان و مومن را از انقلاب بگیرد چون می داند اگر این کاری که پیش می رود و تا حدودی هم اتفاقا موفق بوده اگر بخواهد همچنان ادامه بدهد در آینده ای نچندان دور جمعیت کشور، قلب شیعیان دنیا، این کشور که امام زمان (عج) دل بسته به این انقلاب و مردم، کم کم دچار پیری جمعیت و انفجار پیری می شود. و آن موقع هست که برای زمینه سازی ظهور کاری نکردیم….
جمعیت جوان نداریم، دانشمند جوان نداریم، به قول مقام معظم رهبری امروز باید به فکر ۲۰-۱۵ بیست سال آینده باشیم که فرزندان جوان ما بتوانند در خط مقدم علم بجنگند و پیروزی در این عرصه کسب کنند.
اما اگر زمان بگذرد باید به فکر خانه سالمندان باشیم……

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.